בתקופה האחרונה, אנו עדים לתופעה הולכת וגוברת בה גוגל מפרידה לחלוטין את דירוגי האתרים מחשיבותם עבור ביטוי מסויים בחיפוש במנוע החיפוש הגדול בעולם. אם בעבר נהגנו לראות בעשרת התוצאות הראשונות בגוגל (בדף הראשון) דפים עם PR גבוה, כיום נוכל לראות דפים עם PR0 או ללא PR כלל. הדבר נובע משינויים של גוגל באלגוריתם עצמו כנראה. אם בעבר יכלה גוגל להסתמך על מערכת דירוג האתרים שלה ולבסס את תוצאות החיפוש על פי ה-PR, הרי שכיום עם כמויות המידע העצומות ברשת האינטרנט וכמובן לא פחות חשובההעובדה שכבר ישנם מספר מנויע חיפוש למידע בזמן אמת (REALTIME) הכוונה למנועי חיפוש המסוגלים להציג תוצאות חיפוש של דפים שרק לפני מספר דקות עלו לאויר כולל דפי משתמשים בטוויטר או בלוגים קטנים יחסית וגוגל חייבת להתמודד גם בצד הזה של רשת האינטרנט אחרת יהפכו עם הזמן מנועי החיפוש החדשים הללו למנועי חיפוש החביבים על משתמשי האינטרנט ועלולים לאיים על קיומה של ענקית החיפוש.
זו כנראה אחת הסיבות שגוגל משנה ללא הרף את מנגנון מיון האתרים ואת הדרך בה מוצגים אתרי אינטרנט בחיפושים שונים, כבר לא מדובר רק על דחיסות מילים או כמות קישורים או כל מושג SEO אחר שלמדנו להכיר בעבר – שם המשחק כיום הוא עדכונים. בגוגל כנראה גם מקווים שהפרמטר החדש – תכיפות העדכונים באתרים – יציג למשתמשים שלהם המחפשים, אתרי אינטרנט עדכניים יותר עם מידע נכון וקרוב ביותר למה שחיפשו.
כתוב תגובה