לאחרונה אנו מקבלים לא מעט פניות מלקוחות בבקשה לנהל את מסע הפרסום המקוון שלהם בגוגל. לאחר שאנו מקבלים את פרטי החשבון של אותם לקוחות ומסתכלים על הנתונים בחשבון שלהם, אנו נדהמים לגלות תופעה אחת החוזרת על עצמה כמעט בכל פעם.
אותם לקוחות מבזבזים אלפי שקלים מדי חודש פשוט בגלל חוסר ידע ומקצועיות.
רק כדי להיות ברורים ככל האפשר:
כלי מסעות הפרסום של גוגל הוא כלי עוצמתי ביותר שיכול לגרום לעסק לשגשג או לבזבז את כל תקציב הפרסום שלו תוך זמן קצר מבלי להפיק רווחים אפילו קרובים לתקציב שבוזבז. מסעות הפרסום בגוגל הוא אחד הכלים החזקים ביותר לפרסום בעולם האינטרנט ואם משתמשים בו נכון התוצאות בדרך כלל מפתיעות.
השאלה "מדוע שלא אנהל את מסעות הפרסום בגוגל שלי בעצמי?" יכולה להענות בצורה פשוטה על ידי שאלה נגדית:
מדוע לא לתת לטייס מתחיל להטיס מטוס ג'מבו?
מסעות הפרסום בגוגל הם הג'מבו של מסעות הפרסום. אין כלי פרסום ממומן חזק ממסעות הפרסום בגוגל באינטרנט, אולם עם הכח מגיעות אפשרויות אינספור וטכניקות רבות וכמובן נוסחאות מסובכות שחייב כל מפרסם בגוגל לדעת.
נסיון
מפרסם חדש בגוגל עלול לבזבז המון כסף כפי שהזכרנו קודם, ללא הכנסה מתאימה המגיעה כתוצאה מאותו פרסום. הסיבה המרכזית לכך היא שמאד קשה ללמוד ולעקוב אחרי השינויים ברשת האינטרנט כל שן כלי פרסום ברשת האינטרנט. בבסיס מה שצריך זה ביטויי חיפוש מתאימים המציגים מודעות מתאימות המפנות לעמודי נחיתה מתאימים. זה מה שכל מפרסם חדש בגוגל לומד, אולם כמו בכל תחום לא ממש קל לדעת בדיוק באילו מילים להשתמש? איך לכתוב מודעה מתאימה שתעניין גולשים רבים יותר וכמובן איך לבנות עמוד נחיתה מתאים.
תקציב
אחד הדברים שחשוב להבין לגבי הפרסום הממומן של גוגל הוא שגוגל משתמשת בקישורים הממומנים לפתור את בעיית החיפושים בעלי התוצאות הלא רלוונטיות. עצם הצגת מודעות רלוונטיות המקשרות לתוכן רלוונטי הופכת את גוגל למנוע חיפוש יעיל יותר עבור משתמשיו ולכן גוגל מתגמל מפרסמים המשיגים יותר קליקים למודעה ו"קונס" מודעות שאינן רלוונטיות דבר שעלול לגרום לעלויות גבוהות ללא תוצאות כלל או תוצאות נמוכות מבחינת רווחים.
תמיכה וידע
הסיבה השלישית החשובה כל כך היא חוסר התמיכה של גוגל בתחום מסעות הפרסום שלה באינטרנט (Google Adwords). גוגל אינה מגלה מה בדיוק צריך לעשות כדי להעלות את דירוג המודעות שלכם, התגובות הטובות ביותר שתקבלו מגוגל נראות כמו:"ציון מודעה נמוך" או "רלוונטיות המודעה נמוכה" וכיוב' ולא ממש קל להבין מה בדיוק אתם לא עושים נכון התוצאה של מודאות לא רלוונטיות או עמודי נחיתה לא רלוונטיים היא עלות גבוהה יותר למודעה.
תחרות
התחרות – איך לא, מולכם עומדים בדרך כלל אנשים מקצועיים ומנוסים שזו עבודתם ותמצאו את עצמכם תוך זמן קצר מתחרים על ביטויי חיפוש שעליהם אתם משלמים עשרות שקלים לקליק ללא תוצאות טובות או ללא תוצאות כלל.
אולם לא צריך להרים ידיים, אפשר ללמוד איך לנהל קמפיין פרסום בגוגל, או להעזר במומחה לעניין (לאר. סי. טי. פתרונות אינטרנט מחלקת פרסום ושיווק ברשת האינטרנט) על מנת להגביר את חשיפת המודעות ולהשיג כניסות איכותיות לדפי הנחיתה שלכם שגם תשיג עבורכם לידים (משתמשים המעונינים לרכוש מוצר או שירות מכם) וגם תעזור להפחית הוצאות במידה ניכרת (על פי נסיוננו לפחות 20% פחות מהעלות ששילמתם לפני שמומחה ניהל את קמפיין הפרסום שלכם).
כתוב תגובה