הייתם חושבים שלגוגל, חברת החיפוש באינטרנט אין בעיות כאשר המונח "google it" הפך למעין מילה נרדפת ל-"תחפש באינטרנט", ובכן יש גם יש בעיות לגוגל וההוכחה החותכת היא מסע הסברה של גוגל ל-9 ערים בארה"ב על מנת להעביר למחפשים באינטרנט את הדרך בה גוגל מחפשת ומרכזת מידע ברשת האינטרנט.
אחד הנושאים המודגשים הוא הדעה הרווחת כי ניתן לשלם עבור "מקום ראשון בגוגל" או לפחות בקישורים הממומנים, גוגל מסבירה חד משמעית – רכישת מודעות פרסום בגוגל לא מבטיחה מקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש האורגניות (ללא תשלום עבור קליק).
"תוצאות החיפוש האורגניות הן מחלקה נפרדת לגמרי בגוגל ומנוהלת על ידי מערכת המודעות של גוגל שאפילו נמצאת בבניין נפרד" כך אומר נייט טיילר דובר גוגל.
למעשה גוגל מבססת את תוצאות החיפוש על מספר מרכיבים הנמצאים באלגוריתם של גוגל הכוללת אך לא מוגבלת ל-google pagerank המפורסמת של גוגל. "איכות הדפים ורלוונטיות התוכן הם מה שמשנה את המיקומים בתוצאות החיפוש ולא כמה משלמים על מנת להופיע בקישורים ממומנים" כך אמר כריס א'וניל העומד בראש משרד החברה בסאן פרנסיסקו.
עוד יש לדעת כי לעתים שרתי ההודעות של גוגל עמוסים כל כך עד שמנוע החיפוש בעצם מציג את תוצאות החיפוש ללא מודעות ממומנות על מנת לספק תוצאות חיפוש מהירות ככל האפשר.
למרות שמערכת דירוג האתרים של גוגל הייתה יעילה מאד בתחילת דרכה של גוגל, כיום, ישנם מרכיבים רבים נוספים העוזרים למנוע החיפוש להחליט על סדר התוצאות בחיפוש מלבד הגוגל "פייג' ראנק" המפורסם.
למערכת ה-pagerank ישנם למעלה מ-200 גורמי איכות אותם היא מזהה בדף אינטרנט. אחד הדברים שכן יכולים להשפיע על הדירוג הוא חיבור למערכת גוגל על ידי כניסה ל-google webmaster tools שם יכול להשפיע בעל האתר ישירות על תוצאות החיפוש בהן יופיע או לא יופיע האתר שלו על ידי שינוי תצורת החיפוש של גוגל לגבי האתר שלו בלבד.
טעות נוספת היא שבעלי אתרים בטוחים כי ישנו דירוג כללי לכל האתר, על פי גוגל, כל דף נמדד בנפרד ואין איזה קשר קולקטיבי בין הדפים.
גוגל מנסה בימים אלה לחזק את מעמדה עקב הרעש התקשורתי שעושה חברת מיקרוסופט עם בינג- מנוע החיפוש החדש שלה, והדבר ניכר הפעולות המתבצעות בשטח על ידי שתי ענקיות התוכנה, "התנגשות הטיטנים"? אולי, ואולי לא…. לגוגל יש יתרון בולט בהחלט – אוזן קשבת למשתמשים, משהו שאולי המתחרים יצטרכו בקרוב ללמוד ממנה.
כתוב תגובה