השבוע חזינו בתופעה חדשה בגוגל, חברות או ארגונים בעלי שם מצליחים להגיע למקומות גבוהים בתוצאות חיפוש עבור מילות חיפוש משמעותיות ועיקריות. ידוע לכל שגוגל ודאי לא מחזיקה קשימה של כל החברות הגדולות בעולם ומנתבת את תוצאות החיפוש לפיה, אולם סברה נוספת היא השימוש של גוגל בסטטיסטיקת נפח החיפוש שלה על מנת לקבוע אחרי מי מן האתרים עומדתת חברה או ארגון בעל שם וזאת על ידי סריקת תוצאות החיפוש, למשל חיפוש הביטוי "ביטוח מחזיר במקום הראשון את מחשבון הביטוח של משרד האוצר ומיד לאחריו את אתר הביטוח הלאומי, שודאי ששניהם אינם מבצעים תהליך קידום אתרים, אלא במקום, נפחי החיפוש למשרד הואצר ולביטוח הלאומי גבוהים ביותר מן הסתם, ובשל העובדה שהביטוי ביטוח מופיע שם מנוע גוגל מחליט בימים האחרונים – כנראה לדרג אותם במקומות הראשונים במקום חברות הביטוח הגדולות בארץ אותם היה משתמש מצפה למצוא ראשונות בחיפוש הביטוי "ביטוח".
יש לומר שגוגל מהלכת על חבל דק, שכן אם נכון הדבר, יקומו מקדמי אתרים ויכתבו תוכנות שתרצנה חיפושים פיקטיביים בגוגל רק על מנת להעלות את נפח החיפוש, דבר שיגרום לגוגל בעיות תקשורת קשות ואף הפסדים.
כתוב תגובה