שיטות קידום אתרים
שיטות קידום אתרים מתחלקות לשני סוגים עקריים:
שיטות שמנועי החיפוש עצמם ממליצים עליהם כחלק מעיצוב אתר נכון, ושיטות שמנועי החיפוש אינם ממליצים עליהם ועושים ככל שביכולת על מנת לצמצם את השפעתם על תוצאות חיפוש של משתמשים, שיטות אלה ידועות גם בשם ספאמדקסינג.
מומחים בתעשיה מתייחסים למשתמשים בכל אחת מן השיטות כקידום בלאק האט (black hat SEO) וקידום וייט האט (white hat SEO).
קידום אתרים של מקדם וייט האט נמשך זמן רב יותר (השפעת הקידום נמשכת זמן רב יותר) לעומת מקדמי אתרים שהם בלאק האט ולעתים קידום של בלאק האט עלול לגרום להסרה של אתר שלם מהאינדקס במידה ומנוע החיפוש בו מתמקדים יגלה ששיטת הקידום אינה תואמת את חוקי אותו מנוע חיפוש.
שיטת קידום נחשבת וייט האט אם היא תואמת את קווי היסוד וחהחוקיות של מנועי החיפוש, ואינה כוללת תרמיות מסוגים שונים, יש להבין כי קווי היסוד והחוקים אותם מתווים מנועי החיפוש אינם חוקים נוקשים, אלא קיימים הם רק כדי לוודא שהתוכן שמנוע החיפוש מוצא, הוא באמת התוכן שמשתמש רגיל הגולש אל האתר יראה בדפדפן שלו.
מקדמי וייט האט בגדול מוסיפים תוכן בצורה מאד מסויימת לאתר ומוודאים שהתוכן קריא בצורה הטובה ביותר לתוכנות מנועי החיפוש, בעוד שמקדמי בלאק האט מחפשים "חורים" ושיטות להערים על תוכנות מנועי החיפוש כדי שיחשבו שהאתר אותו הם סורקים בעל ערך רב יותר למשתמש מאשר הערך האמיתי שלו.
קידום בלאק האק הוא בעצם מעין הונאה, הונאה של מנוע החיפוש, דוגמא להונאה כזו היא מלל מוחבא, יצירת מלל שאינו מוצג בדפדפן אבל קיים בדף עצמו, כשתוכנת מנוע החיפוש ניגשת לאתר, היא בעצם קוראת את המלל כאילו היה מלל רגיל וכך ניתן להוסיף תוכן רב ללא שינוי אמיתי באתר ואיפלו תוכן שאינו שייך לאתר (כי הוא אינו מוצג למשתמשים בעצם) על מנת לגרום למנוע החיפוש לחשוב שהאתר בעל תוכן רב ומעניין למשתמשים.
מנועי חיפוש פיתחו שיטת "ענישה" לאלו המשתמשים בשיטות קידום שאינן תואמות את קווי היסוד שלהם, הענישה יכולה להתבטא בהורדת הרייטינג (כימות איכות הדף), או בהסרה לגמרי מן האינדקס של מנוע החיפוש. עונשים כאלה יכולים להתבצע אוטומטית על ידי תוכנת מנוע החיפוש או בצורה ידנית על ידי אדם החווה את השימוש באתר ומדווח על כך למנוע החיפוש.
דוגמאות להסרה של אתרים הם ההסרה של גוגל בפברואר 2006 של BMW ו – RICOH הגרמניות על כך שהשתמשו בשיטות הונאה על מנת לקדם את אתריהן, כמובן שהחברות התנצלו מיד תיקנו את הדפים שגרמו לבעיה וחזרו לאינדקס של גוגל.
כתוב תגובה