יצירת אתר ידידותי למנועי חיפוש

יצירת אתר ידידותי למנועי חיפוש

איך ליצור אתר "ידידותי" למנועי חיפוש

במהלך השנים קיבלנו פניות ממספר מנהלי אתרים לגבי מדוע לא נמצא האתר שלהם במנועי החיפוש אפילו בחיפושים נקודתיים למילים וצרופי מילים הנמצאות באתרם שאמורין להחזיר לפחות באחת התוצאות את האתר שלהם. בביקור קצר באותו אתר, ניתן היה להבחין כי האתר לא נבנה בצורה ידידותית למנועי חיפוש.

מאמר זה יסכם כמה נקודות חשובות לגבי מנועי חיפוש ובניית אתר ידידותי להם.
הוסף מלל המתאר את התמונות באתרך, רכיבי פלאש ווידאו.

הדבר הראשון שעליך לדעת לגבי מנועי חיפוש היא שהתוכנות בהם הם משתמשים כדי לקרוא אתרים ולקטלג אותם, אינן יודעות "לראות" שום דבר חוץ מאשר מלל. במלל, הכוונה איננה למלל בתוך התמונה או בתוך רכיב פלאש או וידאו, אלא מלל כמו המלל המוצג במאמר זה, מלל פשוט.

למרות שישנם מנועי חיפוש הטוענים כי ביכולתם "לראות מלל" בתוך תמונות או רכיבי פלאש, עליך להניח כי גם אם נכון הדבר, אין הפירוש כי כל מלל הנמצא בכל רכיב פלאש או תמונה יקרא על ידי אותו מנוע חיפוש, למעשה אנו מאמינים שלגוגל יש את הטכנולוגיה המתאימה לבצע פעולות מסוג זה אבל גם זה כנראה רק לגבי קישורים מתוך אותם רכיבים.

אין הכוונה שאתר שתוכנו הוא אלבום תמונות, משחק מבוסס רכיבי פלאש או אתר סרטוני וידאו לא יהיה במקום גבוה מבחינת תוצאות במנועי חיפוש, עדיין ניתן להשתמש בכל הרכיבים הללו, אולם יש לכתוב תוכן המתאר כל רכיב ורכיב.

לדוגמא: מומלץ לתאר כל תמונה באתר על ידי שימוש ב- ALT עבור כל תמונה. לאלו מכם שאינם מבינים על מה מדובר, כל תמונה המוצגת באתר אינטרנט ממוקמת בעזרת קוד HTML כגון:

image decription

שם לב לתגית ALT בשורה שלמעלה. כאן מתוארת התמונה כ "image description" כמובן שיש להחליף את המלל למלל יותר מתאים לתיאור התמונה עצמה ומה שניתן לראות בה. מנועי חיפוש יודעים לקרוא תגיות ALT ולהסיק מכך שישנה תמונה באתר ומה בעצם ניתן לראות באותה תמונה וכך בעצם להוסיף תוכן זה למאגרי המידע שלהם עבור האתר שלך.

באותה צורה יש להוסיף לדפים המכילים רכיבי פלאש או וידאו תוכן המתאר מה רואים באותו רכיב פלאש או באותו וידאו.

אם לומר זאת בצורה אחרת, בתהליך העיצוב של אתר, יש לוודא שכל התוכן המוצג ייוצג גם כן בצורה מילולית, ובכך לייצר אתר ידידותי למנועי חיפוש.
בדיקת טעויות באתר

אחד הדברים החשובים ביותר עבור מנוע חיפוש הוא שלא תהיינה שגיאות תחביר (לא שגיאות כתיב) בדפי האתר, הכוונה היא שאין שורות קוד שאינן במקומן, שורות קוד מיותרות או שורות קוד חסרות. לא משנה אם האתר נכתב ידנית או בעזרת תוכנת עיצוב אתרים מאד מומלץ לוודא שהקוד המרכיב את האתר עצמו תקין בעזרת תוכנות המיועדות לכך.

למרות שלמנועי החיפוש לא ממש אכפת אם האתר שלך תקין מבחינת הקוד, אותו מנוע חיפוש מסתמך בעצם על נכונות הקוד כדי למצוא אילו חלקים מן האתר שלך עליו לקטלג ואילו חלקים הם שורות קוד. אם הקוד ממנו כתוב האתר שלך שגוי, סביר להניח שמנוע החיפוש לא יקטלג חלקים ניכרים מאתרך או שלא יוכל לקטלגו כלל ולא יזהה מלל כלל, שים לב, ישנן המון טעויות שלא ניתן לזהותם על ידי צפייה בדפדפן.
צור כותרות בעלות משמעות

מנועי חיפוש רבים נותנים משקל רב למלל המופיע בתגית ה- TITLE של קוד האתר. אין הכוונה למלל הכתוב באתר עצמו או לכותרות הכתובות בתגוף האתר, אלא למלל המופיע בד"כ בכותרת חלון הדפדפן. מנועי חיפוש רבים משתמשים בכותרת זו על מנת להחליט מהו הנושא עליו מדובר באתר.

מנהלי אתרים חדשים רבים אינם טורחים לכתוב מלל בתגית ה- TITLE ואם ישנו מלל לעתים הוא אינו משמעותי או אינו מייצג את תוכן האתר. במקום הם משתמשים במלל קבוע עבור כל הדפים באתר שיכיל לרב את שם האתר ותו לא, או במקרה גרוע יותר יכיל מילה כמו UNTITLED שהיר ברירת המחדל של תוכנת העריכה בה השתמשו.

לדוגמא: אם האתר שלך מדבר על מוצרי מחשב וישנו דף המדבר על כרטיס מסך X כותרת הדף של אותו מוצר צריכה להיות: “ כרטיס מסך X מאפיינים " או אם שם האתר חשוב גם כן ניתן לכתוב "כרטיס מסך X – חנות מחשבים".
השתמש בניווט HTML פשוט

ישנם אתרים רבים שבמחיר המקוריות משלמים בקידום האתר, לדוגמא, ג'אווה סקריפט היא שפת תכנות פשוטה למדי שיכולותיה מספקות לדפדפנים יכלות להציג דפים דינמיים ותפריטים עם תנועה צבע וצליל, הדבר נכון גם לגבי תפריטים מבוססי רכיב פלאש.

מנועי החיפוש אנים יודעים לקרוא ג'אווה סקריפט ולא פלאש, שוב גם כאן נדגיש – אין הדבר אומר בהכרח ששימוש בג'אווה סקריפט או פלאש באתרים אינו מומלץ להפך אלא שיש לדאוג שכל דף באתר יהיה נגיש גם בקוד HTML פשוט וניתן יהיה לקרוא את המלל ממנו הוא מורכב. אפשרות מומלצת נוספת היא מפת אתר, המאפשרת למנועי החיפוש להגיע לכל דפי האתר בקישורים רגילים ללא צורך בטכנולוגיה מיוחדת.
המנע מכפילות תוכן

בד"כ אם האתר נבנה ידנית לא סביר שכפילות תוכן תופיע באתר, אולם ישנן מערכות ניהול תוכן, בלוגים ועוד, המייצרות קישרוים כפולים לאותם הדפים, לדוגמא: www.rct.co.il/articles/22/1/2008/1.php

ו- www.rct.co.il/archive/1.php

דבר נוסף שעלול לגרום לכך הוא אם מערכת האתר מוסיפה תגית זיהוי לכל משתמש (SESSION ID ) וכך כל משתמש מגיע בעצם עם כתובת אחרת לאותו דף לדוגמא: www.rct.co.il/index.phpsid=jskdlfbvljgksjkdfhgvljk4523.

הבעיה עם מספר קישרוים לאותו דף היא הטעיה של מנועי החיפוש שעלולה לגרור ענישה מצד אותם מנועים. מנועי החיפוש מדרגים אתרים בין השאר על ידי מספר הקישורים לאותו אתר (יותר נכון לומר דף), אם אותו דף קיים פעמיים הקישורים לאותו מאמר יופיעו חלק בקישור אחד וחלק בקישור אחר, ובכך בעצם במקום 10 קישרוים לדף אחד תקבל 5 קישורים לכל כתובת (חצי מהכמות) שהן בעצם אותו דף.

מצא דרך לא להשתמש בכתובות שונות עבור דפים זהים נסה להשתמש ב- COOKIES במקום ב- SESSION ID .
הסר מלל נסתר.

בימים אלה כל מקם אתרים יודע שלא להשתמש במלל נסתר, הכוונה היא למלל הכתוב בגוף האתר אך אינו ניתן לצפייה בדפדפן, ישנן שיטות מספר לבצע זאת למשל בעזרת CSS או מלל לבן על רקע לבן או שימוש בג'אווה סקריפט ועוד.

הדבר בולט במיוחד אצל חברות אירוח אתרים חינם ה"שותלות" מלל נסתר באתרך וכך עלול האתר להיות במצב של ענישה מצד מנועי החיפוש.

יצירת אתר ידידותי למנועי חיפוש אינו בהכרח אומר כי תגיע למקום הראשון בחיפוש מילה מסויימת, אולם זהו צעד ראשון חשוב ביותר אם ברצונך יום אחד להגיע קרוב אפילו למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש. הכתוב במאמר זה הוא הבסיס בכדי לקבל קריאה נכונה מצד מנועי חיפוש ראשיים כגון גוגל יאהו ומנועי חיפוש אחרים.

כתוב תגובה

(required)

(required)

(required)


צרו איתנו קשר בדרך החביבה עליכם

RCT פתרונות אינטרנט

+972-54-5617070
+972-77-2013266
info@rct.co.il
הגבורה 23 ב',
פרדס חנה כרכור
מיקוד 37020
תשלום מאובטח
ביצוע תשלום לחברת RCT באמצעות כרטיס אשראי בינלאומי
התחברות לדוא"ל RCT

משתמש
סיסמה
קידום אתרים בניית אתרים לינוקס Linux קורסים קידום אתרים מוצרי פרסום מדבקות קיר
משפחתון מחשבון unit conversion תוספות שיער משלוחי פרחים רהיטים שירותי סיעוד